Putin’den haberler: ‘Beyin yıkama makinesi’ Eski Rus devlet televizyonu muhabiri ‘televizyonları kapatın’ çağrısında bulundu | Dünya | Haberler


Haber sunucusu ve muhabir Zhanna Agalakova, bir zamanlar Rus devlet televizyonunda oldukça tanınan bir yüzdü. Ama o, birkaç kişiyle birlikte, Rusya’nın Ukrayna’daki savaşına öfkeyle Mart ayında işini bıraktı. Şimdi ise saklanmakta olan Bayan Agalakova, Vladimir Putin’i oldukça utandıracak bir hareketle Rus devlet televizyonuna öfkeli bir saldırı başlattı.

BBC Newsnight’a verdiği bir röportajda gazeteciye şu soru soruldu: “Rusya’da birçok insan onlara gerçeği söylemen, haberleri anlatman konusunda sana güvendi.

“Şimdi Rusya’daki insanlara neler olduğu hakkında ne söylersiniz?”

Agalakova, “Televizyonu kapatın. Kapatın çünkü o bir beyin yıkama makinesi.

“Dinleme. Başka bilgi kaynakları bul.

“İnternete bak ve kalbini aç.

“Savaş kötüdür. Savaş ölümdür.”

Gazeteci, Rus televizyonunun Putin’in işgalci güçlerinin alkışlandığını ve Ukrayna’da dünya çapında milyarlarca başka insan tarafından görülen ölüm ve trajedi görüntüleriyle çiçeklere kavuştuğunu söylemesiyle karşıtlık oluşturacak kadar ileri gitti.

Bayan Agalakova ayrıca “nüfuslarının beyinlerini yıkamalarını” “inanılmaz” bulduğunu söyledi.

DAHA FAZLA OKUYUN: Ukrayna CANLI: Kremlin, Putin’in sağlık korkuları konusundaki sessizliğini bozdu

“Bu sadece zaferler ve sadece olumlu ve harika bir şey var.

“Bu iki dünya birbirine karışmıyor ve bunu nasıl yaptıkları aklımı başımdan alıyor.

“Bu inanılmaz – nüfuslarının beyinlerini nasıl yıkadıkları.”

Mart ayında, Rus devlet televizyonunun üst düzey çalışanları, örgütlerden toplu bir çıkış olarak görülen bir şekilde istifa etmeye başladığında, Putin küçük düşürüldü.

Agalakova, Letonya merkezli haber sitesi Meduza’ya istifasını 3 Mart’ta yönetime teslim ettiğini söyledi.

“Özgürlüğüm 18 Mart Cuma gününden itibaren gelecek. Bu anı bekliyorum” diye ekledi.

O zamanlar, Rusça ve İngilizce bağımsız haber sitesi Meduza’nın editörü Kevin Rothrock, Kremlin yanlısı TV’den yüksek profilli istifaların nadir olduğunu söyledi.

Bay Rothrock şunları ekledi: “Sözde toplu bir personel göçü sürüyor.”

Meduza ayrıca, Tüm Rusya Devlet Televizyon ve Radyo Yayın Şirketi’nin (VGTRK) bir çalışanından alıntı yaparak, çalışanların Rusya-24’ten topluca uzaklaştığını bildirdi.

Gazeteci Roman Super’e göre, işini bırakan pek çok kişi arasında “Putin departmanı” olarak adlandırılan bir yapımcının yanı sıra 15 yıldır örgütte olan bölüm başkanı Yulia Vorobyova da vardı.

Bu toplu göçün haberi, Rusya’nın devlete ait Kanal Bir’in editörü Marina Ovsyannikova’nın Ukrayna’daki savaşı protesto etmek için canlı haber yayınını kesmesinden sonra gelmişti.

Dramatik sahnelerde, “Savaş yok – Propagandaya inanmayın, burada size yalan söylüyorlar” yazan bir işaret tuttu.

Bayan Ovsyannikova mahkemeye çıktı ve daha önce sosyal medyada yayınladığı bir videoda insanları Moskova’daki savaş karşıtı protestolara katılmaya teşvik ettiği için para cezasına çarptırıldı.

Ancak buna rağmen geri adım atmayı reddetti ve gazetecilere mahkemeden ayrılırken Kremlin için çalışmaktan “utandığını” söyledi.




Kaynak : https://www.express.co.uk/news/world/1618417/putin-news-russian-state-tv-ukraine-war-coverage-brainwashing-zhanna-agalakova

Yorum yapın

SMM Panel